flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз розгляду звернень громадян за I півряччя 2014 року

Аналіз розгляду звернень громадян

у Балаклійському районному суді Харківської області

за перше півріччя 2014 року в порівнянні з першим півріччям 2013 року.

02.07.2014 р. м. Балаклія

Порядок роботи зі зверненнями громадян в Балаклійському районному суді Харківської області регулюється  Законом України “Про звернення громадян” від 02 жовтня 1996 року, Указом Президента України від 07.02.2008р. № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Постановою Кабінету Міністрів  України від 14 квітня 1997 року №348 «Про затвердження інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації», з урахуванням Інструкції з діловодства у загальних місцевих судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва і Севастополя, Апеляційному суді Автономної республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, затвердженої наказом Державної судової адміністрації від 17.12.2013 № 173), а також Методичного посібника територіального управління державної судової адміністрації в Харківській області про порядок роботи зі зверненнями громадян, їх особистого прийому в місцевих судах (2007 року), інших нормативно-правових актів, які зберігаються окремо.

Розгляд пропозицій (зауважень), заяв (клопотань) і скарг є важливою ділянкою роботи, засобом отримання інформації. Однією з форм зміцнення, розширення  зв’язків з широкими верствами населення, дієвим засобом у розвитку правової держави в Україні.

В суді щомісячно встановлюється графік чергування помічників суддів по прийому громадян. Згідно Наказу № 02-02/1 від 08.01.2013р. «Про упорядкування роботи суду в 2014 році», прийом громадян здійснюється головою суду, а за його відсутності заступником голови суду.

При роботі з письмовими та усними зверненнями громадян забезпечується кваліфікований, неупереджений, об’єктивний і своєчасний розгляд звернень громадян з метою оперативного розв’язання порушених у них питань, задоволення законних вимог заявників, реального поновлення порушених конституційних прав та запобігання надалі таким порушенням.

Наказом голови суду визначено особу, відповідальну за стан діловодства за зверненнями громадян (консультанта суду) із зазначенням про це у його посадовій інструкції.

 Консультантом суду дотримуються вимоги щодо ведення журналу реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян. Реєстраційно-контрольні картки за зверненнями громадян не ведуться, оскільки кількість звернень, що перебуває у провадженні суду протягом року не перевищує шестисот.

Під час реєстрації кожному зверненню привласнюється індекс, який складається з початкової літери прізвища заявника, порядкового номеру пропозиції заяви скарги, що надійшла.

Вимоги по оформленню проваджень за зверненнями громадян виконуються в повному обсязі.

Підводячи підсумок роботи Балаклійського районного суду у частині розгляду звернень громадян за перше півріччя 2014 року треба зазначити, що у порівнянні з попереднім звітним періодом  кількість звернень громадян збільшилась на 9,09 %.

 

Таблиця №1

Період звітності

 

Залишок звернень на початок звітного періоду

Надійшло звернень за звітний період

Усього

У тому числі

Звернення що надійшли від

( 3.гр. 3)

Заяв, пропозицій

скарга

громадян

Народних депутатів

Вищих  органів влади

Юридичних осіб

Інших осіб

усього

з них повторних

 

1

 

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

Попередній аналогічний звітний період

-

11

11

6

5

-

10

1

-

-

-

Звітний період

-

12

12

10

2

-

12

-

-

-

-

 

 Треба відмітити, що за дані періоди 2013 р. та 2014 р. залишків на початок звітного періоду не було.

Відповідно до статистичних даних у першому півріччі 2014 року, авторами всіх звернень, що надійшли до суду, були громадяни.

Звернення громадян розглядаються у відповідності до строків, що передбачені статтею 20 Закону України “Про звернення громадян”.

 

Таблиця №2 Строки розгляду звернень громадян у I півріччі 2014 р. у порівняні з I півріччям 2013 р.

Період звітності

 

Строки розгляду звернень

(3 гр.3)

Залишок не розглянутих звернень

Усього розглянуто звернень

У тому числі

До 5 діб

До 15 діб

 

До 30 діб

До 45 діб

 

Більше 45 діб

 

1

2

3

4

5

6

7

Попередній аналогічний звітний період

11

10

1

-

-

-

-

Звітний період

12

11

1

-

-

-

-

        

 Також звернення, що надійшли до суду протягом I півріччя 2014 року, можна класифікувати за категоріями:

   До інших питань віднесені звернення щодо: застосування амністії - 3, видачі виконавчих документів - 1, призначення адвоката – 1,  надання документів по кримінальному провадженні – 1, перевірки наявності позовної заяви – 1, вирішення порушеного права - 3.

Також у звітному періоді надійшла 1 скарга на поведінку працівника суду.

У I півріччі 2014 року факти, викладені у скарзі громадянина на дії судді, підтвердження не знайшли. Повторних звернень до суду не надходило. Щодо скарги на дії працівника апарату суду - відібране пояснення і проведено профілактичну роботу.

 Станом на 01 липня 2014 року усі скарги було розглянуто по суті та надано відповіді.

 Відповіді на звернення громадян складаються належним чином з наданням інформації щодо всіх питань, зазначених заявником, якщо вони належать до компетенції суду. Відповіді мають лаконічний, завершений характер.

        Звернення громадян зберігаються в окремому провадженні та по завершенні календарного року передаються до архіву суду.

        З метою зменшення надходження звернень громадян у суді проводяться оперативні наради з апаратом суду; проводяться заняття з працівниками апарату суду з вивчення Інструкції з діловодства у загальних місцевих судах, Правил поведінки працівників суду та діючого законодавства; старшим секретарем контролюється робота секретарів суду; щомісячно здійснюється перевірка контрольних журналів суддів відповідно до строків, встановлених законодавством.