flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Інформація щодо розгляду звернень громадян за І півріччя 2020 р. у порівнянні з І півріччям 2019 р.

Аналіз розгляду звернень громадян

у Балаклійському районному суді Харківської області за

перше півріччя 2020 року у порівнянні з першим півріччям 2019 року.

 

08.07.2020 р.                                                                                                                            м. Балаклія

 

 

Порядок роботи зі зверненнями громадян в Балаклійському районному суді Харківської області регулюється  Законом України “ Про звернення громадян ” від 02 жовтня 1996 року, Указом Президента України від 07.02.2008р. № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Постановою Кабінету Міністрів  України від 14 квітня 1997 року №348 «Про затвердження інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації», з урахуванням Інструкції з діловодства в місцевих судах та апеляційних судах України затвердженої наказом Державної судової адміністрації від 20.08.2019 № 814), а також Методичного посібника територіального управління державної судової адміністрації в Харківській області про порядок роботи зі зверненнями громадян, їх особистого прийому в місцевих судах (2007 року), інших нормативно-правових актів, які зберігаються окремо.

Розгляд пропозицій (зауважень), заяв (клопотань) і скарг є важливою ділянкою роботи, засобом отримання інформації. Однією з форм зміцнення, розширення  зв’язків з широкими верствами населення, дієвим засобом у розвитку правової держави в Україні.

Згідно Наказу № 02-43/1 від 09.01.2020 р. «Про упорядкування роботи суду в 2020 році», прийом громадян здійснюється головою суду, а за його відсутності виконуючим обов’язки голови суду.

При роботі з письмовими та усними зверненнями громадян забезпечується кваліфікований, неупереджений, об’єктивний і своєчасний розгляд звернень громадян з метою оперативного розв’язання порушених у них питань, задоволення законних вимог заявників, реального поновлення порушених конституційних прав та запобігання надалі таким порушенням.

Наказом голови суду визначено особу, відповідальну за стан діловодства за зверненнями громадян (консультанта суду) із зазначенням про це у його посадовій інструкції.

 Консультантом суду дотримуються вимоги щодо ведення журналу реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян. Реєстраційно-контрольні картки за зверненнями громадян не ведуться, оскільки кількість звернень, що перебуває у провадженні суду протягом року не перевищує шестисот.

Під час реєстрації кожному зверненню привласнюється індекс, який складається з початкової літери прізвища заявника, порядкового номеру пропозиції заяви скарги, що надійшла.

Вимоги по оформленню проваджень за зверненнями громадян виконуються в повному обсязі.

Підводячи підсумок роботи Балаклійського районного суду у частині розгляду звернень громадян за  перше півріччя 2020 рік треба зазначити, наступне:

Усього за перше півріччя 2020 року судом було розглянуто по суті – 12 звернення громадян. З них скарг - 1, заяв – 11.

 Можна зробити висновок, що за вказаний період кількість звернень громадян до суду в порівнянні з попереднім роком відрізняється  на 1 заяву.

Слід зазначити, що керівництвом суду вживаються всі можливі заходи для вирішення питань громадян, а також для уникнення письмових звернень з їх боку, за для чого заявникові надається усна допомога та відповідні роз’яснення. Майже переважна численність звернень надходить поштою або подається безпосередньо до канцелярії суду.

На кінець звітного періоду на залишку не залишилось звернення громадян.

Відповідно до статистичних даних у 2020 році, авторами звернень, що надійшли до суду, були громадяни України.

Звернення громадян розглядаються у відповідності до строків, що передбачені статтею 20 Закону України “Про звернення громадян”.

 

Строки розгляду звернень громадян   

           

Також звернення, що надійшли до суду протягом 2020 року, можна класифікувати за категоріями:

 

     До інших питань віднесені звернення щодо: щодо вжиття заходів відносно адміністрації; щодо прийняття рішення про здійснення заходів щодо запобігання хвороби; щодо застосування амністії до засудженого; про невиконання батьківських обов’язків; щодо ознайомлення з матеріалами справи; щодо отримання інформації відносно справи.

 За 2020 рік факти, викладені у скарзі громадян підтверджень не знайшли. За звітний період до суду надходили звернення з приводу одного й того ж питання.

Відповіді на звернення громадян складаються належним чином з наданням інформації щодо всіх питань, зазначених заявником, якщо вони належать до компетенції суду. Відповіді мають лаконічний, завершений характер.

Звернення громадян зберігаються в окремому провадженні та по завершенні календарного року передаються до архіву суду.

З метою зменшення надходження звернень громадян у суді проводяться оперативні наради з працівниками апарату суду,  а також проводяться заняття з працівниками апарату суду.