flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Звіт і аналіз звіту про розгляд звернень громадян за 1 півріччя 2024

Аналіз звіту про розгляд звернень громадян

у Балаклійському районному суді Харківської області

за 1 півріччя 2024 року в порівнянні з 2 півріччям 2023 року

 

08.07.2024  м. Балаклія

Порядок роботи зі зверненнями громадян в Балаклійському районному суді Харківської області регулюється Законом України «Про звернення громадян» від 02 жовтня 1996 року (зі змінами), Указом Президента України від 07.02.2008 р. № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», «Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, у медіа», затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 (зі змінами), з урахуванням Класифікатора звернень громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 р. № 858, Інструкцією з діловодства в місцевих та апеляційних судах України, затвердженої наказом Державної судової адміністрації від 20.08.2019 № 814, інших нормативно-правових актів, які зберігаються окремо.

Розгляд пропозицій (зауважень), заяв (клопотань) і скарг є важливою складовою роботи, засобом отримання інформації, однією з форм зміцнення, розширення зав’язків з широкими верствами населення, дієвим засобом у розвитку правової держави в Україні.

Наказом голови суду визначено особу, відповідальну за стан діловодства за зверненнями громадян (консультанта суду) із зазначенням про це у його посадовій інструкції.

При роботі зі зверненнями громадян забезпечується кваліфікований, неупереджений, об’єктивний і своєчасний їх розгляд з метою оперативного розв’язання порушених у них питань, задоволення законних вимог заявників, реального поновлення порушених конституційних прав та запобігання надалі таким порушенням.

Звернення громадян приймаються письмово шляхом їх надходження засобами поштового зв’язку або за допомогою підсистеми «Електронний суд». В електронному вигляді звернення приймаються на електронну адресу суду або шляхом заповнення заявниками електронної форми, яка розміщується на офіційному вебсайті Балаклійського районного суду Харківської області.

Консультант суду дотримується вимог щодо ведення журналу реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян.

Реєстраційно-контрольні картки за зверненнями громадян не ведуться, оскільки кількість звернень, що перебуває у провадженні суду протягом року не перевищує шестисот.

Звернення громадян також реєструються в автоматизованій системі документообігу суду в окремому розділі «Звернення громадян» шляхом введення до реєстраційних карток таких елементів: дата надходження, вихідний номер і дата звернення, тип звернення, короткий зміст, кореспондент (заявник), звідки надіслано та адреса для надання відповіді, категорія і соціальний стан заявника, вид основного та додаткового питань звернення, кратність звернення, контрольні відмітки, зміст резолюції та інформація щодо розгляду.

Реєстраційний індекс заяви, скарги або пропозиції генерується автоматизованою системою документообігу суду та складається з абревіатури «ЗГ», порядкового номеру та року.

На обкладинці пропозиції, заяви, скарги зазначається реєстраційний індекс з додаванням попереду першої літери прізвища або найменування заявника; прізвище, ім’я по батькові або найменування заявника; зворотна адреса та суть порушеного питання.

Відповіді на звернення громадян складаються належним чином з наданням інформації щодо всіх питань, зазначених заявником, якщо вони належать до компетенції суду. Відповіді мають лаконічний, завершений характер.

Кожна пропозиція, заява, скарга з усіма документами щодо її розгляду і вирішення становлять у справі самостійну групу і вміщуються в м'яку обкладинку. Після закінчення року усі пропозиції, заяви і скарги формуються у справу, яка передається для зберігання до архіву суду.

 

Щодо статистичних показників розгляду звернень громадян у Балаклійському районному суді Харківської області за 1 півріччя 2024 року зазначаємо таке.

Статистична інформація щодо надходження і розгляду звернень відображена у Розділі А звіту.

Усього у 1 півріччі 2024 року надійшло 13 звернень, що майже на 116,67 % більше ніж у 2 півріччі 2023 року, з них: 7 розглянуто у строк до 5 діб та 8 – до 15 діб.

Звернення у 1 півріччі 2024 року надходили від громадян.

Питання, що порушувались у зверненнях, мали індекс основних питань: 270, індекси додаткових питань: 21 та 30.

За суттю питань, що порушувались у зверненнях, вони поділяються на:

  1. Стосовно організації роботи суду - 1;

  2. Інші питання, з них:

    1. Стосовно персональних даних - 2;

    2. Про порушення особистих немайнових прав — 3;

    3. Про оскарження дій та бездіяльності співробітників поліції та інших осіб — 2;

    4. Про призначення виплат — 1;

    5. Про умовно-дострокове звільнення чоловіка — 1;

    6. Про визнання свідком — 1;

    7. Про ознайомлення з матеріалами кримінального провадження особою, яка не є його учасником — 1;

    8. Про надання інформації щодо наслідків ДТП — 1.

 

У першому півріччі 2024 року розглянуто 13 звернень громадян у формі заяв. Результати їх розгляду відповідно до Розділу Б звіту відображено в схемі.

Як видно зі схеми, найбільше заяв було визнано необґрунтованими, внаслідок чого було відмовлено в їх задоволенні. Заявникам були роз’яснені їхні права.

Причина визнання вимог необґрунтованими - неможливість їх розгляду в порядку Закону України «Про звернення громадян». Питання, що порушувались в таких заявах, повинні розглядатися в процесуальному порядку, однак форма і зміст заяв не відповідали вимогам процесуального законодавства.

Дві задоволені заяви стосувалися видалення персональних даних із обліково-статистичних карток судових справ, оскільки заявники не були учасниками відповідних справ; одна - проведення перевірки виконання повноважень працівниками апарату суду під час реєстрації та підготовки до розгляду позовної заяви та одна - надання інформації.

Одна заява визнана такою, що не підлягає розгляду і повернута заявнику, оскільки не містила достатньо даних для прийняття обґрунтованого рішення.

У 1 півріччі 2024 року скарги не надходили:

На кінець звітного періоду нерозглянутих звернень громадян не залишилось.

 

Отже, звернення громадян, що надійшли в звітному періоді до Балаклійського районного суду Харківської області, розглянуті в строки передбачені ЗУ «Про звернення громадян». Відповіді на звернення надаються на всі зазначені в них питання, лаконічно, з посиланням на чинні норми законодавства. Скарги в звітному періоді не надходили. Звернення щодо організації роботи суду стосувалося проведення перевірки дотримання працівниками апарату суду вимог законодавства та Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України в питаннях, що стосуються реєстрації та підготовки позовної заяви до розгляду, у зв’язку з тривалим строком вирішення питання щодо відкриття провадження у судовій справі. Результатами перевірки було встановлено відсутність в діях працівників апарату суду порушень вимог законодавства та інструкції з діловодства. Тривалий строк вирішення питання про відкриття провадження у справі був пов’язаний з надмірним навантаженням судді.

У першому півріччі 2024 року надійшло більше звернень ніж у другому півріччі 2023 року. Така динаміка пов’язана з тим, що в звітному періоді більше громадян зверталися до суду щодо реалізації, захисту та відновлення порушених прав і законних інтересів, однак зміст та форма заяв не дозволяла розглянути їх відповідно до процесуального законодавства.